Direktlänk till inlägg 2 juni 2021

Mors dag, vågön, stranden och trysunda!

Av linnluvlee - Onsdag 2 juni 20:14

Lite bilder ifrån idag och söndagen då det var mors dag. Idag var vi ut med båten och stannade till ute på trysunda där vi blev kvar stort sett hela dagen. Vi har ju äntligen fått supervarmt så vi tyckte det passade jättebra med en båttur ut dit nu innan alla sommargäster kommer dit. Så vi var nästan ensamma på ön, några till var där men inte många. Vi åt jättegoda lunchbaguetter med curryröra i nom nom dom måste vi åka dit och äta igen! Scottis fick pannkaka. Sen promenerade vi runt omkring på ön, tog lite kort och bara var o visade Scott och tittade på fiskemusem, stränderna, kyrkogården, husen osv. Sen gick vi tillbaka till cafet och köpte varsin glass. Sen gick vi till båten för att åka hem men då kom jag på att jag trodde att jag hade tappat min telefon så vi fick gå och leta efter den runt halva ön.. Scott blev dock lyckligtvis trött så han somnade i vagnen och ungefär då så inser jag att jag har letat slarvigt och att telefon ju ligger i vagnen ;) min man blev inte så glad men jag blev jätteglad för vi hittade den ju tillslut :) fast ja det hade ju varit smart ifall jag inte haft den på ljudlös hade vi sluppit gå tillbaka och leta. Så vi blev kvar på ön en timma längre och satt i solen medan Scott powernapade och sen tog vi båten hem igen o då var klockan fyra så det var jättemycket vågor så vi skulle ha stannat längre egentligen för man ska undvika åka båten här runt fyra om man inte vill de ska bli så stötigt. Men underbar dag och utflykt hade vi iallafall :) Älskar sånt här!
Väl hemma sen började jag med middagen och sen har jag plockat iordning tvättat o grejat medan de andra lekt ute.

Scott tyckte glassgubben var jätterolig! :)

Kaoset där jag samlat scottis alla urväxta kläder och lite prydnadssaker man behövt flytta undan, spännande rum tycker Scott det är, igår hittade han en ros o gav till mamma! Sötaste coola pojken med dubbla kepsar. Äntligen har han börjat låta kepan vara kvar på huvudet ibland iallafall.

Så i måndags och i söndags lekte vi på stranden o i sanden. Fast mest vill han ju springa ut på bryggan, så vi kan inte stanna sålänge där och leka för ibörjan går det bra och han är duktig hålla mamma i handen när vi ska gå på bryggan men sen så blir han för ivrig så efter ett tag får vi lämna stranden o hitta på nå annat. Scott fick iallafall känna på vattnet i havet med och tyckte det var jättekul att kasta i sina leksaker jättelångt ut så mamma fick bli blöt när jag skulle hämta dom så han kunde kasta i dom igen.

Så på mors dag började vi dagen med att gå till lekparken och gunga liten stund och se på när dom klippte gräset där. Sen lekte vi hemma ett tag och sen fick jag för mig att vi kunde åka lite båt det såg ju så fint ut på havet och var strålande sol så jag packade med oss en massa fika, baguetter med olika innehåll, dricka, jordgubbar, brownie, vindruvor och sen åkte vi ut till vågön och fikade! Å vi var helt själva på ön var verkligen bara vi där ute då. Scott tyckte det var roligt åka båt och spännande. Sen efter vi hade fikat klart blev han för tröttis men ville inte sova i vagnen så vi åkte båten hem igen så stannade inte så länge denna gången men blir fler turer dit i sommar. Sen hemma lekte vi typ stort sett hela dagen, vattnade blommorna i thors minnesplats och så. Det var väldigt mycket känslor i mig denna dagen och jag kände mig som en helt rutten mamma för jag inte åkte till kyrkogården men det kändes bara alldeles för jobbigt och gjorde så ont i mig just då så jag klarade inte av att fara enda dit. Vill inte sätta mig och köra när jag mår riktigt kasst inombords och har nära till tårarna. Det där hålet inombords när man tvingas leva utan sitt barn alltså. det går inte att med ord beskriva hur smärtsamt det är och det gör ju liksom så ont psykiskt i en så att det hålet det känns i hjärtat i kroppen som att man faktiskt typ har ett isande hål i kroppen och känner av det fysiskt. Så ja jag tänkte på Thor hela dagen och bar med mig honom i hjärtat men jag kände mig hemsk som änglamamma som inte var hos honom men jag försökte ta mig igenom dagen och göra det bästa av dagen tillsammans med lillebror Scott som väckte mig i sängen med att ge mig min telefon han hittade på golvet, sen krama mig och ge mig en teckning han hade ritat. Bästa bästa pojken!
Men bara så jobbigt att man som änglamamma kommer behöva genomlida varenda mors dag under hela resten av ens liv med sorg närvarande, att man inte bara kan få ha dagen till att njuta och känna sig lycklig som mamma som mammor som har alla sina barn i livet har möjlighet att faktiskt göra. Det e så orättvist. Så tänkte jag ju såklart på alla kvinnor med som längtar så otroligt mycket efter att faktiskt få bli mamma men inte haft den lyckan än, det var ju ofrivilligt barnlösas dag dagen före alltså i lördags. Jag hoppas att alla ni sitter med era små nyfödda nästa mors dag!

Så har vi sett en massa massa fjärilar dom här dagarna och massa fåglar och ekorrar, Scottis gillar att titta på djuren. Massa olika små flygplan har vi sett också. och igår när skrutt lekte med sin traktor så tog han lös sitsen på den eftersom han då upptäckt att han kan sitta bättre på traktorn (smart kille) och sen ville han ha dit den igen och då när jag satt tillbaka sitsen är det lite skräp från trädgården på den och det är format som ett T alltså vad är oddsen? Tecken från Thor igen :) Det värmer så mycket att se att han finns med mig överallt. En del tror ju att allt har en naturlig förklaring o att man ser det man vill se ju o så kanske det e men sen han dog så har det hänt för mycket sammanträffanden och märkliga saker och tecken när jag behövt dom som bäst så jag tror att min pojke finns där som en skyddande ängel o håller lite koll från ovan <3

Nu väntar sängen här natti natti